27. aug. 2009

VagiFlex - kommende bekkenbunnsmuskeltrener til alle aldre

I artikkelen "Sterk bekkenbunn gir lyst og orgasmer", i Magasinet Cupido, nummer 6/2009, leser vi at den kjente sexologen, Gry Isachsen, har investert et overskudd av hennes sexologiske virksomhet for å utvikle et produkt som skal gi bedre sexualliv for mange. Produktet heter VagiFlex, men er ikke lansert ennå. Det ble røpet at VagiFlex er en liten skjedetrener laget i silikon, og at den er blitt testet av klienter ved hennes Klinikk Sexologen, med gode resultater. Vi gleder oss.

Artikkel påpeker at alle kvinner har lært at det er bra med knipeøvelser av musklene i underlivet, og at jordmødre forteller oss at dette er høyaktuelt for enhver nybakt mamma. Videre spør teksten oss om noen har fortatt oss om at øvelsene er like brukbare for pappen også, eller om vi faktisk er klar over at barn kan dra stor nytte av å lære å stramme bekkenbunnsmusklene på korrekt måte. Denne teknikk er først og fremst en konstruktive helseøvelse, selv om virkningene legger grunnlag til bedre orgasmer og sexualliv. Som daglig leder av Klinikk Sexologen i Oslo, kan Gry fortelle oss:

Jeg har sjekket bekkenbunnsmusklene og intervjuet mange hundre kvinner. Og jeg kan si så mye at de som har trent bekkenbunnsmuskulaturen har bedre sex enn dem som ikke har gjort det.
I Østen er det normalt at mødre fra generasjon til generasjon overfører kunnskap og hennes erfaring i kunsten å disiplinere skjedemusklene til hennes unge døtre, og lærer dem å bære vaginakuler (blant annet jade-egg) eller vekter, og som vil ha naturlig utspill og effekt i elskovens edle kunst senere, som er en side ved det naturlige liv som er høyt prioritert i Østens kultur. Veiledning i det å øve opp bekkenbunnsmusklene og skjedemuskulaturen på korrekt måte hos unge og voksne, er nødvendig, og selv Gry Isachsen påpeker at:
Det må gjøres riktig. Mange kvinner har trent bekkenbunnen - spesielt etter en fødsel - men det viser seg at de har gjort det på feil måte. Dårlig trente muskler er en av de viktigste årsakene til orgasmeproblemer og inkontinens (urinlekkasje) hos kvinner.
I Østen tar man disse øvelsene mange skritt videre i perfeksjon som gjør det mulig at kvinner kan bruke vagina til å skyte ut små baller på rekke og rad for å treffe fjerne blink med en utrolig kraft. Disse kvinnene, som i lek og konkurranse har trent opp skjedemusklene ifra dem var små, har ingen problem med om mannen skal ha liten penis, og mannen har heller ikke problem med sin penisstørrelse sammen med henne. Det er i tråd med Gry Isachsens ord:
Jeg unner alle den gleden de kan oppnå av å gjøre noe så naturlig som å trene bekkenbunnsmusklene. Det handler om å lære seg teknikker. Over tid garanterer jeg at resultater er mye bedre sexliv.
Selv om kvinner nå kan vente spent på VagiFlex og har andre kommeriselle muligheter til rådighet også, må menn og gutter forløpig dessverre klare seg uten slik hjelpemiddel i deres muskeltrening. Heldigvis kan man klare seg fint uten, selv om et dedikert produkt vil kunne sette fart på øvelsene og resultatet.

Resultater av bekkenbunnstrening
I samme nummer av Cupido er det listet opp mange effekter for kvinner og menn som resultat av å ha disiplinert bekkenbunnmuskel, med følgende bemerkning:
Listen over fordeler ved sterk bekkenbunnsmuskulatur er så lang og viktig at det er utrolig at ikke både gymlærere og helsemyndigheter har kampanjer for å få folk til å starte å knipe.
Vi gjentar listen her, nesten ordrett:

Fordeler ved sterk PC-muskel
Seksuelt:

  • Mer lyst i forspillfasen

  • Mer intens orgasmeopplevelse.

  • Flere orgasmer. Bli multiorgastisk.

Helseplager man unngår:

  • Inkontinens (tisse på seg ufrivillig).

  • Anal inkontinens.

  • Hemoroider og åreknuter forebygges grunnet øket blodgjennomstrømning i bekkenet.

  • Ufrivilling promping.

  • Ryggvondt nederst i ryggen.

  • Bedre balanse ved å stryke disse kjernemusklene.

Spesielt for kvinner
Seksuelt:

  • Kunne tenne seg selv, og få klitten erigert bare ved å knipe.

  • Skjeden svulmer opp og blir lengre, som er viktig for at samleie ikke skal være smertefullt (særlig ved lang penis).

  • Skjeden og klitoris blir mer følsom.

  • Sterkere muskler pumper mer vete så fitta blir våtere.

  • Skjeden passer bedre for alle peniser og dildo-størrelser. Og kan gjøre fisting enklere.

  • Fitta klemmer godt rundt penis under samleie og gir mer friksjon både til ham og henne.

  • Unngå "fiseskjede" ved samleie.

Andre helsefordeler:

  • Mindre menssmerter og ryggvondt (bekkenløsning).¨

  • Holder barnet bedre oppe under graviditet, og gjør fødselen lettere.

  • Forhindre nedfallen livmor (som er vanlig hos eldre kvinner).

  • Sterkere vaginamuskler vil utgjøre bedre front imot infeksjoner (svært viktig også for unge jenter).

Spesielt for menn
Sexuelt:

  • Lettere å få og beholde ereksjon.

  • Hardere reisning (noen mener at sterk PC-muskel øker størrelse på penis, en eller to centimeter).

  • Kontroll over tidlig sædavgang.

  • Nødvendig for å kunne komme i det hele tatt (noen menn ejakulerer uten følelse av orgasme), eller kunne komme fortere for dem som bruker lang tid på å komme i mål.

  • Lettere å få reising etter første orgasme, og lære seg å bli multiorgastisk.

  • Kraftigere og lengre sprut.

  • Kan bruke penis til "å dunke" (å pulsere) inne i mus eller endetarm.

Andre helsefordeler:

  • Noen mener at hyppige trening av bekkenbunnsmuskler forhindrer prostatabetennelse.

Gammel kultur og nyere forskningsresultat
Hvis vi plusser til de mer spesielle begrunnelser man fokuserer på i Østen, blir ovenfor nevnte liste lengre og enda mer verdifull og motiverende. Generelt sett vil begge kjønn i alle aldre oppleve styrket kroppsvitalitet ved å råde over disiplinert bekkenbunn. Mange kvinner som klager over å ha mistet sexlysten er blitt relatert direkte med svekket PC-muskel, og de har vunnet tilbake normal sexlyst bare ved å trene opp denne muskelen. Ikke er bekkenbunnen kroppens beste orgasmegenerator, men kan virke som en energibombe når man ved hjelp av sinnets fokus hever vitalitet opp i kroppen og oppnår økt konsentrasjonsevne og generell velvære. Noen ganger er det rapportert at plager og sykdommer har forduftet ved å spre vitalitet og sexualenergi opp i kroppen på denne måten. I Østen eksisterer det mange avanserte metoder og systemer i denne disiplin som selv unge individer læres opp i. Det er ikke så rart at det derfor råder en mer tolerante kulturholdning med hensyn til kjønn og sex i disse Østlige tradisjoner i og med kjønnsorganet blir direkte knyttet til ikke-sexuelle helseøvelser, noe som spiller særdeles vital rolle i taoistisk medisin. Det er i Vesten at man legger størst vekt på den sexuelle siden av disse øvelsene, hvor den generelle helsemessige siden blir tonet mer ned, som om en sekundær faktor. I store deler av Østen er tendensen omvendt gjeldene disse kjønnsteknikker som er med jenter og gutter gjennom hele livet. At Østen eier en mer avanserte holdning enn Vesten vedrørende disse øvelser, er ikke rart i og med den Østlige kultur kan vise til flere tusen år forsprang i sammenhengende tradisjoner overlevert fra generasjon til generasjon. Noen av de mer enkleste av disse øvelsene har funnet vei til Vestens helsebevissthet for kvinner i forrige århundret, og det var først så sent som på 80-tallet at nederlandske forskere fant sammenheng med sammentrekninger i bekkenbunnen og mannlige orgasme. Det er først nå nylig at forskning viser at knipeøvelser av bekkenbunnen for menn er bedre enn resept på potenspiller, og det synes å speile den taoistiske visdom.

Grace Dorey undersøkte 55 menn som ikke evnet å opprettholde ereksjon i mer enn 30 sekunder. Etter å ha trent opp musklene kunne flertallet holde minst fem ganger så lenge på ereksjonen, og etter seks måneder med trening av PC-muskelen var resultat at:

40 % fikk tilbake normal rensning;
35,5 % merket tydelig forbedring, og kun
25,5 % viste ingen forskjell.

Dette er langt ifra dårlig resultat i og med det tilsvarer det samme resultat som Grace Dorey fant ved bruk av Viagra for potensproblemer. Den naturlige metoden er langt billigere og sunnere løsning ved flere gode helsevirkninger. Resultatene fra den naturlige metoden kan ikke skyldes faktorer som kommer ved forandring av livsstil som for eksempel det å unngå alkohol, sove mer eller tenke positive tanker, fordi en gruppe menn som testet slik levemåteforandring for å få bukt på ereksjonsproblemer viste ingen forbedring etter seks måneder.

Disse forskningsresultatene ble lagt fram i 2005, og Grace Dorey er nå en forkjemper for at trening av bekkenbunnsmuskler for menn og kvinner bør starte så tidlig som i gymnastikktimen på barneskoler. Noen steder i verden har myndighetene allerede gjort dette tiltaket obligatorisk. I Østen er slike øvelser allerede en selvfølge innen mange tradisjoner med forskjellige tilknyttede former prestasjon.

Det potensielle vaginale prestasjonsnivå
I Østen er det mulig å komme over kvinner som presterer å føre skjeden ned over en stabel mynter for å plukke opp den eksakte sum som er blitt fortalt henne som ønskelig, til og med slippe ut det eksakte beløp mynter fra skjeden rett i hånden. Heller er det ikke uvanlig med en skjede som evner å presse ut en banan og samtidig kuttet bananen vaginalt i skiver. Jenter og kvinner kan også skyte ut baller av vagina med en utrolig kraft for å treffe fjerne blink i lek, konkurranse eller opptreden. Dette skyldes daglige øvelser helt siden kvinnene har vær unge. Slike evner kan man ikke erfare med kvinner med bakgrunn i gjennomsnittlig praksis av de kjente tilsvarende Vestlige medisinske helseøvelsene, selv om disse er øvelsene er stort skritt i korrekt retning i sammenligning med den fullstendig udisiplinerte skjeden. Selv om Østens høye prestasjonsnivå er tradisjonelt sentrert om helse, energistyring og mulig opptreden, taler vi også om en ny dimensjon ved sexlivet som de fleste ikke har drømt mulig.